Τέσσερις νέες μορφές απάτης για να «ξεκλειδώνουν» οι επιτήδειοι τραπεζικούς λογαριασμούς προστίθενται από τις ευρωπαϊκές τράπεζες και τις διωκτικές αρχές στις μορφές απάτης που οφείλει να γνωρίζει το κοινό.
Πρόκειται για τις απάτες υποτιθέμενης τεχνικής υποστήριξης, τις ηλεκτρονικές απάτες μέσω τηλεφωνικής επικοινωνίας, τις κλοπές στοιχείων ταυτότητας και τις απάτες μέσω αλλαγής κάρτας SIM (SIM Swapping).
Όπως ανακοίνωσε η Ελληνική Ένωση Τραπεζών, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Μήνα Ασφάλειας στον Κυβερνοχώρο, η Europol, σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Τραπεζική Ομοσπονδία (ΕΤΟ), εγκαινίασε την Πέμπτη, 28 Οκτωβρίου 2021, την εκστρατεία ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης του κοινού για τις απάτες στον «κυβερνοχώρο» (cyber scams).
Στο ενημερωτικό υλικό με την τυπολογία των απατών στον «κυβερνοχώρο» και τους τρόπους πρόληψης, πέραν των ακόλουθων περιπτώσεων:
απάτη του CEO (CEO Fraud),
απάτη μέσω τιμολογίων και λοιπών παραστατικών (invoice Fraud),
απατηλές τηλεφωνικές κλήσεις (vishing),
απατηλά μηνύματα SMS (smishing),
απατηλά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (phishing),
απατηλές ιστοσελίδες τραπεζών (spoofed bank websites),
απάτη μέσω διαδικτυακών ραντεβού (romance scam),
κλοπή δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα (personal data theft),
απάτες σχετιζόμενες με επενδύσεις (investment scams),
απάτες σε αγορές μέσω διαδικτύου (online shopping scams),
προστέθηκαν και οι ακόλουθες:
απάτες υποτιθέμενης τεχνικής υποστήριξης,
ηλεκτρονικές απάτες μέσω τηλεφωνικής επικοινωνίας,
κλοπές στοιχείων ταυτότητας, και
απάτες μέσω αλλαγής κάρτας SIM (SIM Swapping).
Στην ιστοσελίδα της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών οι πολίτες μπορούν να έχουν πρόσβαση σε ειδικό ενημερωτικό υλικό, για όλες τις μορφές απάτης με τις οποίες μπορεί να βρεθούν αντιμέτωποι.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου